Mamy wiele wpływów na nasze zdrowie i samopoczucie, zanieczyszczenie środowiska, styl życia - stres, aktywność fizyczna, a przede wszystkim dieta. Dlatego przy planowaniu posiłków warto zadbać o to, aby wszystkie niezbędne składniki odżywcze oraz witaminy i minerały były prawidłowe. W tym celu należy spożyć co najmniej 5 różnych porcji warzyw i owoców dziennie, ponieważ tylko wtedy będą dostarczać nam wszystkie witaminy. Jak zaplanować zdrowy posiłek?

Na każdy dzień tygodnia przygotuj siedem różnych deserów lub owoców startowych. Również sałatki i sałatki wzbogacą dietę. Co może być potrawami? Oto kilka przykładów:

    
Sałatka lub galaretka owocowa,
    
Banan w karmelu smażony na patelni,
    
Duszone jabłka w sosie śmietanowym,
    
Melon z szynką Parmeńską,
    
Warzywa w galaretce,
    
Toast z suszonymi pomidorami.

W sałatce zawierają najważniejsze witaminy i minerały, pamiętaj o ich różnorodności - sałatki mogą być multidyscypliną, pomidorem, ziemniakiem, groszkiem, ogórkiem, szparagami i owsianką. Istnieje wiele zdrowych potraw, które można przygotować z warzywami i owocami. Tylko trochę wyobraźni. Zrób udział w przygotowywaniu całego posiłku rodzinnego, może razem wy macie jakieś nowe potrawy z warzyw i owoców, a przy okazji spędzisz trochę czasu razem.

Jeśli jeszcze nie próbowałeś wszystkich egzotycznych owoców lub warzyw, nadszedł czas, aby to zmienić! Zrobisz różnicę w swojej diecie i będziesz podróżować po całym świecie warzyw i owoców.

Te zdrowe produkty powinny zawsze być pod ręką. Trzymaj je w domu, w miejscach, gdzie spędzasz większość swojego czasu. Do codziennych czynności, takich jak oglądanie telewizji, czytanie książek, przeglądanie Internetu, zamiast słodyczy lub niezdrowych przekąsek, dotknij jabłka, bananów, pomarańczy i oczywiście kieliszek soku. Ważne jest, abyśmy codziennie jeść owoce i warzywa bogate w witaminy, ponieważ nasze ciało nie może przechowywać pewnych witamin, więc muszą być dostarczane z jedzeniem.
Warzywa i owoce dla dzieci

Witaminy i minerały są niezbędne do prawidłowego rozwoju dzieci. Upewnij się, że Twoje dziecko jest zaopatrzone w odpowiedni zapas. Im szybciej zjeść owoce i warzywa, tym lepiej. W ten sposób rozwinie zdrowy zwyczaj, a jako dorosły będzie gotowy zużywać to samo. Często nasze dzieci nie chcą jeść zdrowych składników odżywczych. Powinieneś zachęcić je w ciekawy sposób, na przykład przez zabawę w gotowaniu. Pamiętaj, aby dać dziecku warzywa i owoce w różnych formach, na przykład tartych, posiekanych, zdobionych bukietami.

Uważaj na dziecko z dala od domu. Dając mu jabłko, kanapkę z ogórkiem lub pomidorem, dowiesz się, że twój maluch jedzą odpowiednią ilość witamin.

Soki pitne są również bardzo ważne. Jedna szklana dziennie jest obowiązkowa. Pamiętaj, aby zrobić 100% soku z owoców i warzyw. Jest to łatwa do podania i smaczna część warzywno-owocowa. Daj dziecku wszystko, kiedy idzie do szkoły lub na plac zabaw.