Lato jest idealnym momentem na opiekę nad zdrowiem. Dosłownie na wyciągnięcie ręki są owoce i warzywa, które są źródłem witamin, a także świetnym sposobem na wzmocnienie układu odpornościowego. Warto zwrócić uwagę na prawidłową dietę. Odpowiednia dieta ma bardzo istotny wpływ na naturalną odporność. Naturalną odporność odgrywa decydującą rolę w walce z różnymi wirusami, grzybami i bakteriami. Jeśli nie działa prawidłowo, po prostu rzucić buty lub rozbijać sąsiada na autobus oznacza infekcję.

Warzywa i owoce jako źródło witamin

Latem bardzo łatwo jest dbać o naturalny opór. W sklepach i na rynkach można ubierać się w różnorodne świeże owoce i warzywa. Wszystkie mają zarówno minerały, błonnik, jak i witaminy. Znajdziesz między innymi. Selen, żelazo, magnez, cynk, witaminy A, B, D i C. Szczególnie ten ostatni ma znaczny wpływ na odporność. Jego głównym zadaniem jest wzmocnienie układu odpornościowego. Ponadto witamina D jest przeciwzapalna, stymuluje wytwarzanie przeciwciał, przyspiesza gojenie się, zapobiega infekcjom lub pomaga alergikom zmniejszyć reakcje alergiczne.

Niektóre warzywa i owoce mają więcej niż inną substancję. Na przykład wielkim źródłem witaminy C są czarne porzeczki, truskawki, szczaw, fasola, cebula, agrest i pomidory. Z kolei dawno temu beta-karoten, który zwalcza wolne rodniki, między innymi. W marchwi, sałacie, szpinaku lub brzoskwinie.
Pięć porcji warzyw i owoców dziennie

Eksperci podkreślają, że owoce i warzywa powinny być stale w diecie. Zaleca się spożywanie 5 porcji dziennie. Chociaż na pierwszy rzut oka wydaje się trudne, to wcale nie jest. Ważne jest tylko rozwijanie dobrych nawyków. Tylko na deser do jedzenia sałatki owocowej zamiast tortu, zamiast cukierków jako banana, do kanapki nie zapomnij dodać sałaty, pomidora i ogórka,

I warto to robić, ponieważ istnieje wiele argumentów. Wreszcie prawidłowa dieta, oprócz wspomagania zachowania sprytnej postawy, opóźnia proces starzenia, wpływa na wygląd skóry, włosów i paznokci, a także wzmacnia nasz system odpornościowy i wpływa na nasz nastrój.

Najlepsze świeże. Jednak przywiezienie świeżych owoców i warzyw nie wystarczy, aby zadbać o naturalną odporność. Aby wykorzystać ich potencjał, należy je odpowiednio przygotować. Przede wszystkim należy dokładnie umyć warzywa i owoce. Nie pozwól zbyt długo zanurzyć je w wodzie.

Najlepiej podawać warzywa i owoce surowe. Jeśli nie można uniknąć gotowania, należy ją utrzymywać na minimum, na przykład na parze. Poza tym nie warto wylewać wody, w której gotowane są warzywa. W końcu ta witamina może być użyta do zupy. Przygotowując sałatkę nie warto zrezygnować z opatrunku, na przykład oliwy z oliwek. Witamina A i D rozpuszczają się w tłuszczu.

Dobrze jest nie wybierać warzyw ani owoców, a jeśli tak, jest cienki. Najbardziej witaminy można znaleźć pod skórą. Inną ważną zasadą jest to, że sałatki i sałatki są najlepiej przygotowane tuż przed podaniem. Nie trzymaj ich długo.

Różnorodność posiłków

Wiele dzieci nie lubi owoców, zwłaszcza warzyw. Warto jednak zauważyć, że rodzice nie poddają się wyjaśnieniu, że dzieci wyrosną z tego. Powoli rozwija się naturalna odporność dziecka. Dlatego, aby uniknąć spędzania tygodni w domu opieki nad chorego dziecka, ważne jest, aby go wzmocnić. W tym miejscu powinna się opierać właściwa dieta, w której nie można przegapić owoców i warzyw. Mogą być sprytnie przewiezione do dziecka. Zamiast przygotować zupę, w której maluch widzi kiełki kapusty brukselskiej, lepiej zjeść krem ​​zupy.

Warzywa można łatwo ukryć, dając dzieciom ulubioną pizzę. Jeśli twój maluch chce jeść naleśniki, niech będą nie tylko z serem twarogowym, ale także z owocami. Prawdziwą bombą witaminową może być też koktajl.

Warto też dobrze przygotować posiłki. Jeśli dziecko zdobi kanapki z kolorowymi warzywami, on lub ona nie chce. Poza tym należy zróżnicować dietę. Choć czosnek słusznie zyskał reputację naturalnego antybiotyku, a cebula była uważana za warzywa przez wieki, aby była odporna, ważne jest, aby nie dać tego samego.

Dostosuj dietę

Posilki powinny oczywiście być dostosowane do wieku dziecka. Pół-letni dziecko powinien mieć w swojej diety warzywa i owoce. Gotować i służyć jako szlam. Trochę starszy, kto wie jak ugryźć, powinien jeść np. Posiekane jabłka lub gotowane marchewki. Kiedy zwracasz się do kanapek dla dzieci, nie powinieneś przegapić warzyw, takich jak ogórek.

Niemowlak, który ma 10 miesięcy, powinien jeść Jogurty lub Kefiry Warto dodać do nich, poprawiając ich smak, owoce. Ponadto rodzice powinni zwracać uwagę na fakt, że dziecko otrzymuje kilka razy dziennie ich witaminy. Jest to ważne nie tylko dla jego rozwoju, ale także dla jego naturalnej odporności.

Bez większego wysiłku można wzmocnić organizm, schudnąć, poprawić wygląd i chronić się przed zimnem i sezonem grypy itd. Warto skorzystać z tego, co daje nam lato. Wystarczy zakupy świeżych warzyw i owoców, przebywać w lesie zbierając jagody lub udając się na działkę, nie zapominaj o łamaniu wiśni.