Aktualne właściwości warzyw i owoców nie są znane dzisiaj. Wszystkie władze medyczne wielokrotnie nękały nas z nudów: witamin, minerałów i błonnika - te cenne składniki znajdują się tylko w takich potrawach, nigdy w fast foodach lub słoiku z kolacją kupioną w supermarkecie.



Pamiętaj jednak, że znaczenie jak warzywa i owoce są wytwarzane i przyprawiane, a nawet czas ich konsumpcji. Ważne jest, aby poznać pewne zasady, które pomogą Ci w pełni wykorzystać kolorowe posiłki.

 

"Warzywa najlepiej jeść w czystości" - mówi Dominika Stefankiewicz, dietetyk z Akademii Zdrowotnych. - Więc jesteśmy pewni, że zawierają większość składników. Poza tym indeks glikemiczny gotowanych warzyw jest wyższy, co oznacza, że ​​po spożyciu ich mamy wyższy poziom cukru we krwi.

Gotowane warzywa również nie mają takich cech, jak oczyszczanie organizmu, zwiększenie flory bakteryjnej lub obniżenie złego cholesterolu. Stracą witaminy i minerały oraz błonnik, które nie są odporne na wysokie temperatury. Dlatego powinniśmy maksymalnie wykorzystać warzywa, przygotowywać sałatki i sałatki. Tymczasem z doświadczenia wiem, że najczęściej ograniczamy się do pozycji plastry pomidora i ogórka na kanapce. To musi zostać zmienione.

Czasami chcemy być wygodne i kupić gotowe sałatki i sałatki w sklepach. Niekoniecznie dostarczamy organizmowi wszystkie niezbędne składniki. I nie zawsze jeść dietetycznie, a przecież menu składające się głównie z owoców i warzyw jest nie tylko zdrową, ale także niską kalorią.

Zapominamy jednak, że producenci sałatek przygotowują je w dużych ilościach, chcą aby były pyszne, zamiast naturalnego jogurtu, więc dodają majonez i cukier. I sałatki z datami wygaśnięcia, nawet jeśli zostały przygotowane ze świeżych składników, po tygodniu leżącym na półce sklepowej także tracą cenne składniki odżywcze.

Inną alternatywą dla kołdry jest mrożona żywność - warzywa na patelni. Smaczne, łatwe do przygotowania, ale tutaj trzeba być czujnym.

- Najczęściej w takich mieszankach jest dużo ziemniaków i kukurydzy, więc jest duża ilość cukru - mówi Dominika Stefankiewicz.

- Poza tym jest to szybka przekąska. Zdarza się, że z lenistwa zaczynamy karmić tylko tymi warzywami, eliminując jednocześnie wiele składników odżywczych z menu. Warzywa z patelni jedzą na obiad, a co pozostanie - bo to duży pakiet - jedziemy na kolację.

I już diety na cukrzycę aspekt wziął ...

Warzywa gotują, gdy nie ma wyjścia - w przeciwnym razie nie mogą być spożywane (na przykład fasola zielona, ​​kapusta brukselska, kalafior, brokuły). Ta forma przygotowania jest również zalecana dla osób z problemami jelitowymi - gotowane warzywa są łatwe do strawienia.

Najlepiej jednak parować lub blanche, tj. Gotować krótko (spalić). Rzucamy warzywa przez 2-3 minuty do wrzącej wody, a następnie szybko przenosimy się do zimnej wody (może być z lodem).

- najlepiej umieścić na talerzu, warzywa gotowane lub blanszowane i surowe warzywa - mówi Dominika Stefankiewicz.

Czy gotowane warzywa zawierają mizerne ziemniaki?

Dietetyk potwierdza - w miarę możliwości! Są to - mimo pozorów - łatwo strawnych i niskokalorycznych, zawierają dużo potasu, co obniża ciśnienie krwi i witaminę C.

Trzeba jednak pamiętać, że zanurzenie w gęstym sosie lub przyprawionym masłem i śmietrem traci właściwości. Najlepiej je podawać z wody.

Owoce wydają się prostszą alternatywą. Nie musisz gotować, smażyć, przyprawić, czysta naturalna słodycz robi swoją pracę i smak na niebie. Jednak ten słodki smak jest efektem fruktozy, tak zwanego cukru owocowego.

"Owoce są kaloryczne, więc trzeba uważać na nich", dodaje. - Najlepiej ograniczyć je wieczorem. Najbardziej kaloryczną lub strawną jest śliwki, banany, wiśnie, winogrona, gruszki.

Najlepiej przełączyć się na cytrus, który działa bardzo dobrze, aby stymulować metabolizm i zaparcia oraz obniżać poziom cholesterolu we krwi. Polecam ananas, pomarańcze i grejpfrut.