Warzywa są jedną z tych produktów, które niektórzy kochają, a inni nienawidzą. Ale niechęć do warzyw nie jest najlepszym pomysłem, ponieważ są one najcenniejszą grupą spożywczą. Jeśli nie lubisz warzyw i nie je je, jesteś narażony na niedobory składników odżywczych. Spróbuj złamać odporność na warzywa. Musisz tylko postępować zgodnie z dobrymi wskazówkami na zwiększenie spożycia warzyw.
Skąd pochodzi niechęć warzyw?



Czasami niechęć, a nawet nienawiść do warzyw pochodzi z dzieciństwa, kiedy musieliśmy je jeść. Dla niektórych osób warzywa wydają się mdłe i bez smaku, zwłaszcza gdy preferują pikantne potrawy. Następnie rozwiązanie problemu nie jedzenia warzyw jest proste: po prostu przygotuj je w inny, bardziej interesujący sposób. Jest też grupa ludzi, którzy mają wrodzoną niechęć do niektórych warzyw. Ci ludzie szczególnie czują gorzki smak, więc nie lubią warzyw, takich jak brokuły, kalafior, bakłażan i niektóre warzywa liściaste. Na szczęście istnieją sposoby żywienia tych warzyw w taki sposób, że prawie nie czują gorzkiego smaku. Dobrym pomysłem jest karmienie tych warzyw, które lubimy, wraz z ulubionymi potrawami. Jeśli nie jesteś przekonany o cukinii, szpinaku lub gotowanej marihuanie, ale chcesz je wprowadzić do swojej diety, najprostszym sposobem na przezwyciężenie uprzedzeń jest dodanie tych warzyw do zapiekanek lub lasagne. Wielu ludzi lubi omletów - można je wzbogacić warzywami, takimi jak pomidory, szpinak, grzyby, brokuły i szparagi.

 

Jak jeść więcej warzyw?

Ciasta, lasery i omlety są łatwe do przygotowania, a przemytanie warzyw w nich trwa zaledwie chwilę. Jednak nie kończy się to możliwością użycia warzyw. Powinieneś też zupę lub sałatkę. Warzywa oferują wiele możliwości, mogą być podawane surowe lub gotowane. Surowe warzywa są bardziej apetyczne dla wielu osób ze względu na jego wyrazisty smak i żywe kolory. Ponadto możesz je nakarmić. Warto rzucić warzywa, które nie przeszkadzają nam, spaghetti czy pizza. W ten sposób danie staje się bardziej pożywne. Jeśli wolisz, możesz przygotować sok z warzyw lub kupić gotowy w sklepie. Latem, kiedy spędzamy więcej czasu na świeżym powietrzu i pogoda jest dobra dla grilla z przyjaciółmi, ważne jest przygotowanie warzyw z grilla. Ich przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, a poza zwykłą formą podawania można skusić nawet do tych warzyw, które raczej nie lubisz.

Dla wielu osób problemem jest nie tyle smak, ile zapach niektórych warzyw. W przypadku kapusty, kalafiora, kapusty brukselskiej i brokułów, aromat jest bardzo intensywny. Im dłużej gotujemy te warzywa, tym trudniej będzie stać w kuchni. Zapach można łatwo zneutralizować. Wystarczy dodać trochę oliwy z oliwek, coś słodkiego, słodkiego lub kwaśnego, aby zapach nie był wyraźny. Jeśli jednak istnieje przeszkoda w konsystencji warzyw, spróbuj przygotować je w inny sposób. Zamiast przegotowanych warzyw, podawaj surowe lub lekko gotowane. Można posypać je tartym żółtym serem - w ten sposób dodajesz im kalorie, ale ta kombinacja może cię przekonać o warzywach.

Jedzenie warzyw wiąże się z wieloma korzyściami dla zdrowia. Jeśli twoja postawa wobec warzyw była raczej negatywna, nadszedł czas, aby się zmienić. Z małych kroków, na pewno złamiesz niechętność i znajdź co najmniej trzy warzywa, które pozostaną w diecie.