Każdego dnia powinniśmy jeść 5 porcji warzyw i owoców. Nie daj się zwieść - trudne jest skomponowanie menu, aby uwzględnić zalecaną dawkę tych produktów. Co zrobić, aby zjeść więcej warzyw? Sprawdź, jak łatwo jest dodać je do każdego posiłku, aby diety dziennej bogatszej w witaminy i minerały.

Przy śniadaniu często docieramy do owoców niż warzyw. Dodamy je do muesli, owsianki, koktajli. Warzywa na śniadanie nie muszą być tylko dodatek do kanapek w formie plasterek pomidora lub ogórka. Purée z dyni można dodać do pulpy na naleśniki, zrobić suchą owsiankę z marchwi lub przygotować omlet z szpinakiem i świeżymi ziołami.

Kanapka na lunch

Na śniadaniu zwykle jedziemy na kanapki. Możesz dołączyć do nich wiele warzyw lub wziąć pojemnik warzyw pokrojonych w słupki. Jeśli jesteśmy na diecie i staramy się ograniczyć ilość kalorii w naszych posiłkach do minimum, możemy zmieniać plasterki sałaty od czasu do czasu. Kanapka będzie wtedy lżejsza i zdrowsza.

Kolacja warzywna

Na lunch zawsze serwujemy sałatki lub parze warzyw, ale możemy je zjeść jeszcze bardziej. W jaki sposób? Zamiast dodawać kasze lub ziemniaki, przygotuj purée warzywne - seler, kalafior, pasternak. Danie główne zyska dodatkowe witaminy i będzie mniej kaloryczne.

Włoskie miłośników żywności, którzy lubią makaron, mają świetną alternatywę dla makaronu węglowodanowego. Makaron może być gotowany z warzywami! Marchewka i cukinia działają dobrze w tej roli. Warzywa spaghetti można przygotowywać z obieraczką warzyw lub specjalną tarką spiralną, tzw. Spiralizer. Wystarczy dodać sos warzywny, aby cieszyć się zdrowym i bardzo lekkim posiłkiem w stylu włoskim.

 
Warzywa przekąski

Podczas wieczornej sesji filmowej na kanapie w piątek wieczorem lubimy coś smażyć. Niestety chipsy, krakersy i kije są pełne pustych kalorii i soli, które w nadmiarze są szkodliwe dla zdrowia. Dobrym pomysłem jest przygotowanie chipsów warzywnych. Jakie warzywa będą działać w tej roli? Buraki, marchewki i jarmuły są świetnymi produktami na chrupiące przekąski. Czy wolisz słodkie smaki? Przygotuj jabłko z rozgrzanymi aromatycznymi przyprawami, takimi jak cynamon, wanilia czy imbir.
Ciasta z warzywami

Czy chcesz jeść zdrowe, a jednocześnie nie poddawaj się słodkich przyjemności? Rozwiązaniem jest zdrowe ciastka warzywne. Możesz wybrać jedną z wielu opcji - klasyczny tort marchwiowy, amerykański tort dyni lub bogaty czekoladowy brownie z buraczkami. Ciasta z warzywami są lekkie, wilgotne i dobrze utrzymane. Warto przetestować przepisy na słodycz warzyw w swojej własnej kuchni.

Warzywa powinny być podstawą zdrowej diety, więc warto wiedzieć, jak przemycić je bardziej do swojej codziennej diety. W prosty i szybki sposób otrzymamy naczynia pełne witamin i minerałów niezbędnych dla zdrowia i dobrego stanu.