Chociaż często mówi się, że warzywa i owoce w diecie są najlepszą receptą na szczupłą sylwetkę, niewielu uświadamia sobie, że niektóre z nich mogą nie sprzyjać skutecznemu odchudzaniu. Powiedzmy, jakie warzywa należy unikać, aby nie narażać się na dodatkowe kilogramy.

Tempura roślinna

Warzywa pokrojone w mąkę i smażone w oleju tracą wiele cennych wartości odżywczych. Co więcej, serwując takie potrawy, mamy dużą część kalorii. Zamiast jedzenia warzyw w ciastku, skupmy się na dużo zdrowszym blanszowaniu. Na przykład - jedna porcja fasoli szparagowej dostarcza 230 kalorii i 11 gramów tłuszczu. Ta sama ilość gorącej zaparzonej fasolki wynosi zaledwie 23 kalorii i 0 gramów tłuszczu. Należy pamiętać, że niewielki dodatek do większości warzyw jest potrzebny ze względu na większą biodostępność witamin takich jak A, D, E, K, które są rozpuszczalne w tłuszczu. Dobrze jest dodać trochę oleju lnianego lub oliwy z oliwek do warzyw.

Popularność frytek wegetariańskich jest najlepszym dowodem, że czasem znajdujemy się w pułapce producentów żywności. Spróbujmy spojrzeć na to pytanie racjonalnie: ponieważ żetony ziemniaczane, które są również częścią warzyw, są niezdrowe i staramy się je unikać, dlaczego inne warzywa byłyby przygotowane w ten sam sposób byłyby mniej szkodliwe dla naszego ciała? Odnosi się to również do frytek przygotowanych z słodkich ziemniaków, które nie są właściwie uznawane za alternatywę dla tradycyjnych mniej kalorii. Warzywa na diecie nie powinny być smażone w głębokim oleju.
Koktajle warzywne

Starając się zachować zdrowe warzywa w bardziej atrakcyjny sposób, często przygotowujemy z nich koktajle. Jednak przed wybraniem z półki sklepowej zielonych koktajli należy uważnie przeczytać etykietę na opakowaniu. Niektóre z nich zawierają duże ilości cukrów, co z pewnością nie pomoże nam stracić zbędnych kilogramów.

Najlepszym sposobem na przygotowanie takich napojów w domu - wybierz warzywa organiczne, które można przechowywać w wielu sklepach ze zdrową żywnością lub na bazarach i cieszyć się odświeżającym smakiem naprawdę niskiego napoju kalorii. Podobnie rzecz się ma w przypadku soków warzywnych, które tak chętnie sięgamy, starając się pomóc w procesie odchudzania.

Niezależnie od tego, czy przygotowywane są ze szparagów czy szpinaku, zielone kremy również nie służą naszej sylwetce. Zamiast kupować gotowy, sos kalorowy, w którym ilość warzyw jest bardzo często tylko identyfikowalna, spróbujmy to zrobić. Tylko ogórek, pomidor, papryka lub inne ulubione warzywa, nuta greckiego jogurtu, trochę przypraw do smaku i gotowy!

Zamiast szukać odpowiedzi na pytanie: "Co jeść, aby nie przybierać na wadze?", Spójrzmy na co opuścić, aby schudnąć w menu. Złożenie warzyw na bok w formie, jak pokazano powyżej, na pewno pomoże nam stracić zbędne kilogramy.