Zima to nie jeden z sezonów bogatych w świeże owoce i warzywa. Nie oznacza to jednak, że jesienią i zimą nie jest możliwe złożenie różnorodnej diety bogatej w witaminy i minerały. Tylko trochę kreatywności.


Oprócz sezonowych owoców cytrusowych, na półkach ogrodów warzywnych jest na próżno poszukiwanie aromatycznych i smacznych owoców lub zdrowych warzyw. W miesiącach zimowych najlepiej jest używać kiszonek, mrożonek i bulw w nowych warzywach. Oto kilka inspiracji.

 

Gdzie kupić? Warzywa i supermarket

Niestety, wydaje się, że żyjąc zimą w naszej strefie klimatycznej, jesteśmy skazani na supermarkety. Nawet sprzedawcy na targach i sklepach spoŜywczych często sprzedają rynki warzywne produktami z egzotycznych krajów lub szklarni. Nie martw się, możesz kupić od zaufanych rolników lub rolników, rynków i targów z zaufanymi detalistami, a także w sklepach, które ufają Twoim klientom.

Polska mrożona żywność i warzywa znajdują się również w supermarketach (takich jak Tesco, Auchan, Frisco). Opinie klientów e-sklepu na temat jakości warzyw i owoców można znaleźć w Internecie. Przy wyborze dostawcy można też śledzić ranking najlepszych sklepów (w 2016 r. Był to najlepszy sklep Frisco, a także opinie o Auchan i marki Piotr i Paweł). W odniesieniu do jakości i świeżości sprzedanych produktów, szczególnie rynku Frisco, opinie Piotra i Pawła były najlepsze w kategorii "Jakość Dostawy".
Co zamiast ziemniaków? Pieczone warzywa!

Jak ciężko możesz wymyślić kreatywne potrawy z warzywami zimowymi? Co mówisz do dyni piżmowej pieczonej z przyprawami? Dynie pokroić na małe kawałki, a następnie ugnieść w wyrafinowany olej kokosowy (bez zapachu i jednego z najzdrowszych tłuszczów) i posypać solą, cynamonem, imbirem i kardamonem. Piec w temperaturze 180 stopni, aż dzień będzie miękki.

Innym pomysłem na pieczone warzywa mogą być słodkie ziemniaki z odrobiną rozmarynu i chili lub selera frytki (zdrowa i niskokaloryczna wymiana ziemniaków), które można posypać ulubionymi ziołami.
Droga do "czegoś zielonego"

Jeśli przywiązujesz się do "tradycyjnego" wyglądu talerza, główny składnik składa się z trzech składników (mięsa, skrobi i sałatki / sałatki), można z powodzeniem stosować mrożoną żywność. Są to warzywa zbierane w sezonie i zachowują bardzo dużą wartość odżywczą.

Fasola zielona, ​​marchewka z groszkiem zielonym, szpinakiem - wszystkie te produkty mogą z powodzeniem zastąpić świeże warzywa na talerzu w miesiącach zimowych. Nie zapominaj, że idealnym źródłem witamin jest kiszonka. Ogórki marynowane, kapusta lub mniej tradycyjne sfermentowane warzywa, takie jak rzodkiewki czy marchewki, będą cennym uzupełnieniem bakterii jelitowych, które wzmocnią układ odpornościowy.