Jeśli ktoś ci powiedział, że jedzenie jabłka, cebuli, pomarańczy, garstki szpinaku, pomidora z grilla, małej sałatki, kilka róż brokułów i miskę owoców leśnych dziennie, możesz spokojnie żyć 100 lat? A co najważniejsze, spróbowałbyś? Dieta bogata w owoce i warzywa jest najlepszym sposobem zapobiegania praktycznie każdej chronicznej chorobie. Potwierdzają to organizacje rządowe w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz Narodowej Organizacji Zdrowia, a także niemal każda mniejsza instytucja medyczna. Większość z nas wie, że trzeba jeść pięć porcji owoców i warzyw dziennie, ale badania wykazują, że tylko niewielki procent dorosłych faktycznie zużywają zalecaną ilość. Owoce i warzywa są najlepszym lekiem

Owoce i warzywa są dla nas tak ważne, ponieważ według niektórych ekspertów konsumowanie ich regularnie zmniejsza ryzyko raka. Badania opublikowane przez czasopismo medyczne dotyczące raka wykazały, że owoce i warzywa zawierają "koktajl" zapobiegający rakowi. Nasze ciało jest przyzwyczajone do otrzymania tego "koktajlu", więc ograniczając spożycie, działamy na własne zniszczenie. Ale straszyć nas chorobami, aby przekonać nas do jedzenia owoców i warzyw każdego dnia jest bez sensu. Albo jesteśmy przeciążeni lub zbyt zestresowani, lub w ogóle nie interesują się naszymi zdrowiu, lub zbyt przyzwyczajeni do jedzenia fast foodów, aby poważnie potraktować sytuację i dokonywać realnych zmian.

Nie tylko witaminy, minerały i błonnik znajdujący się w warzywach i owocach wpływają na nasze zdrowie. Okazuje się, że także korzystne dla nas są również fitochemikalia, które są naturalną barierą ochronną roślin. Kiedy pojawiły się pierwsze rośliny na świecie, w atmosferze była mała ilość tlenu. Pod wpływem procesów metabolicznych roślin, których efektem ubocznym jest tlen, jego poziom zaczął rosnąć, a środowisko stało się wrogo nastawione do roślin. Z czasem niektóre z nich opracowały wiele przeciwutleniaczy w celu zapewnienia lepszej ochrony i przetrwania oraz ewoluowania. Rośliny rozwinęły również wiele związków biochemicznych, które chronią je przed zagrożeniami, takimi jak wirusy i grzyby. Jedząc te rośliny, możemy sobie pozwolić na taką ochronę.

Dlaczego kolor jest tak ważny?

Wiele z tych związków fitochemicznych (polifenole, flawonoidy) znajduje się głównie w zewnętrznych warstwach skóry i skóry, a ich jasne kolory przyciągają owady i ptaki, które zanieczyszczają nasiona. Związki te znajdują się również w "korzeniach" roślin, to znaczy w nasionach i nasionach, chroniąc w ten sposób cenny materiał genetyczny. Bardzo często skórki i kamienie są usuwane, tak że dawka flawonoidów, błonnika i przeciwutleniaczy jest znacznie zmniejszona. Więc, jeśli to możliwe, dokładnie umyj owoce i warzywa, zjeść je surowe i świeże lub lekko ugotowane. Podczas gdy niektóre owoce i warzywa zostały uznane za "super desery", nie ma takich produktów, które przyniosłyby nam doskonałe zdrowie. Ciało potrzebuje równowagi między różnymi składnikami: węglowodany, białka, tłuszcze, makroskładniki i mikroelementy w postaci witamin i minerałów, aby zapewnić odpowiednie właściwości energetyczne i regeneracyjne. Różnorodność jest kluczem do sukcesu. Pomyśl o tym jako wzbogacającym zdrowiu zastrzyku barwiącego twoje życie.
Jak "kolorować" swoje życie?

    
Podczas zakupów upewnij się, że Twój koszyk jest pełen kolorów,
    
Codziennie wyciśnij sok z świeżych owoców i warzyw - trwa kilka minut,
    
Gotuj na parze warzywa, posypaj je oliwą z oliwek i sokiem z cytryny i gotuj na obiad,
    
Napełnij co najmniej pół talerza sałatką lub warzywami i połowa białka, ziaren lub węglowodanów,
    
Spróbuj mieć małą porcję świeżych owoców lub warzyw z tobą jako przekąskę,
    
Zachowaj owoce w znaczącym miejscu,
    
Gotuj zupę, używając jak największej ilości warzyw,
    
Eksperymentuj w kuchni - gotuj na parze, grillowaniu, pieczeniu itp.
    
Spróbuj owoców i warzyw, których jeszcze nie próbowałeś.