Moje dziecko nie chce jeść warzyw. Czy owoce, które je (jabłka, maliny, brzoskwinie, mandarynki, banany) dostarczają wystarczającej ilości witamin? Czy powinienem zmusić dziecko do jedzenia warzyw?

Zgodnie z aktualnymi zaleceniami, owoce i warzywa powinny być spożywane przez dzieci kilka razy dziennie. Są ważnym źródłem minerałów i flawonoidów, witamin antyoksydacyjnych (witaminy C, E, karotenów) i kwasu foliowego. Ponadto zawierają włókno, które reguluje funkcję przewodu pokarmowego.

Soki owocowe i owocowe zawierają jednak duże ilości prostych cukrów, których spożycie powinno być ograniczone. Dlatego podkreślono, że w diecie dziecka powinno być trochę więcej warzyw niż owoców. Ponadto przy składaniu żywności należy rozważyć różnorodne produkty roślinne, takie jak zielone warzywa (brokuły, sałata, szpinak) lub warzywa pomarańczowe (marchew, dynie, pomidory).

Dzieci powinny być zachęcane - nie zmuszaj (sic!) - do jedzenia warzyw. Motywując je, powinieneś być przede wszystkim spójny. Kiedy dziecko początkowo odmawia, nie poddawaj się, odczekaj 1-2 dni i spróbuj ponownie. Czasami trzeba spróbować 10-20 razy, zanim dziecko przyjmie nowy smak. Możesz także połączyć warzywa z ulubionymi owocami dziecka, takimi jak jabłka.

Ale pamiętaj: zawsze najlepiej jest dobry przykład, więc jemy dużo warzyw.