Jeśli marzysz o zdrowym ciele, wolnym od toksyn, zacznij od zmiany diety. Ponieważ prawidłowe odżywianie jest kluczem do sukcesu. Lekarz medycyny wewnętrznej Agnieszka Lemańczyk z Centrum Odmłodzenia i Odchudzania Czapielski Młyn doradza, co robić, aby być zdrowym i pełnym energii każdego dnia.

Dieta i oczyszczanie ciała

Toksyny pochodzą z żywności, napojów, powietrza i gromadzenia odpadów przemiany materii, a także rozkładu, między innymi. Komórki tłuszczowe, w których mogą gromadzić się szkodliwe substancje. Szczególną uwagę należy zwrócić na przetwory, w dużej mierze przetworzone produkty i te o wysokim indeksie glikemicznym i starannie usunięte z codziennego menu.

Lekarze ostrzegają przed nagłą utratą kilogramów, ponieważ mogą stanowić zagrożenie dla organizmu. W krótkim czasie uwalnia się wiele toksyn, co prowadzi do tzw. Intoxication (samozapalność). Dlatego szczególnie, początkowa, najbardziej intensywna faza utraty wagi powinna być przeprowadzona przy użyciu metod maksymalnie wspierających naturalną zdolność oczyszczania organizmu.

Toksyny są wydalane przez jelita, drogi moczowe, wydychane powietrze i przez skórę. Jeśli doświadczasz uczucia przewlekłej zmęczenia, bóle głowy, pogorszenia stanu skóry, alergii, nawrotowych infekcji lub dyskomfortu brzucha, to w organizmie jest zbyt wiele toksyn.

Odpowiednią równowagę ciała można osiągnąć m.in. Dzięki oczyszczaniu diety.
Dieta warzywno-owocowa

Według dr Ewy Dąbrowskiej, dieta warzywno-owocowa, a co najważniejsze, na czczo i warzywach, zakłada ograniczenie posiłków do warzyw i owoców, zwłaszcza tych o niskim poziomie glikemicznym. Dieta oczyszczająca zmniejsza ilość toksyn w organizmie, wzmacnia odporność, odmładza organizm i zwiększa poziom energii. Stosowany regularnie znacząco zmniejsza ryzyko infekcji, poprawia wygląd skóry i dobrego samopoczucia. Pozwala to bezpiecznie pozbyć się dodatkowych kilogramów, chroni przed nadciśnieniem, cukrzycą, miażdżycą tętnic i chorobami zwyrodnieniowymi. Usuwa nadmiar wody z organizmu, co zmniejsza poczucie grawitacji i eliminuje obrzęk.
Zasady stosowania diety oczyszczającej

Dieta oczyszczająca może być używana bez szkody dla zdrowia nawet kilka razy w roku. W celach profilaktycznych wystarczy około 14 dni diety, powtarzanych co 6-8 miesięcy. Należy zawsze pamiętać o wielkości, przeciwwskazaniach, dostosowaniu diety do indywidualnych potrzeb i zdolności organizmu oraz do całkowitego powolnego i mądrego włączenia pełnego żywienia po szybkim. Zbyt długie ograniczenie diety owocowo-warzywnej, tj. Ponad 6 tygodni, może mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie organizmu. Kobiety w ciąży i karmiących piersią, nadczynność tarczycy, niewydolność kory nadnerczy, porfyria, rak lub gruźlica oraz przeszczepy narządów nie mogą być stosowane.

Dieta oczyszczająca składa się z warzyw, owoców i ziół. Zalecane: kapusta biała, czerwona, włoska i pekińska, kapusta brukselska, sałata, seler, rzodkiewka, koperek, cebula, czosnek, por, papryka, kalafior, pomidory, buraki, pietruszka, brokuły, dynia, ogórki , Grejpfrut, cytryny.

Warzywa i owoce mogą być spożywane w wielu formach: surowy, duszony, gotowany, soki, sałatki lub sałatki bez dodatku oleju lub jogurtu. Herbaty ziołowe stymulują pracę organów wewnętrznych, odgrywających ważną rolę w eliminacji szkodliwych substancji. Najlepsza herbata pod tym względem obejmuje: fiołek trójkolorowy, glony, mniszka lekarskiego, karczoch lub tamaryndrę, ale także zielona herbata, koper włoski, mięta lub rumianek są równie korzystne.

Nie powinniśmy zapominać o ważnych zasadach dostarczania 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pod czystą postacią (chociaż możemy liczyć na wodę pitną w celu uzyskania dobrych efektów), ale również do herbaty.