Myślę, że każda mama zdaje sobie sprawę z wagi owoców i warzyw w diecie dziecka. Jedząc słodkie banany lub soczyste jabłko nie musi być przekonywujące, starając się uderzyć na tablicę z warzywami nie zawsze się powiedzie. Możesz zapytać i przekonywać ("Proszę zjeść tę marchewkę"), obiecując dziecku nagrodę ("Jak jesz buraczka, dostaniesz słodkę"), a nawet grozi ("Jeśli nie jedz szpinakiem, nie pójdziesz Obecnie "). Czy naprawdę staramy się zmusić dziecko do jedzenia czegoś, czego można uniknąć w przyszłości?




Mówiąc o zasadach zdrowego odżywiania i magicznej energii błonnika, mówiąc o wpływie warzyw na funkcjonowanie organizmu i przekonując, że "jak nie możesz jeść, nie rośnie" również nie przynosi niczego dobrego. Niestety, dziecko może wtedy postrzegać tę sztuczkę, a nie dobre intencje jego rodziców. Co więc, jeśli nasze sumienie kategorycznie protestowało i odmówiło zjedzenia zdrowego dodatku na obiad, a na widok gotowanych brokułów, kalafior lub brukselka opryskuje nos i odwraca głowę?

Po pierwsze - baw się dobrze!

Dzieci nie lubią nudy, zawsze szukają wrażeń i są ciekawymi nowinami. Przestrzegaj, które produkty dziecko je jedz, a następnie przygotuj cenny posiłek. Bardzo dobrym pomysłem jest zorganizowanie różnych zdjęć warzyw. To, co dziecko kojarzy się z zabawą, a nie z matową absorpcją kolejnej porcji. Nawet nie zauważysz, jak mysz, kociak lub kanapka w kształcie ludzkim zniknie z płyty. Niech gra z jedzeniem, nie krzycz, gdy plaster ogórka spada na podłodze lub kawałek ziemniaków pomidorowych na drugim końcu stołu. Dzieci uwielbiają zabawę, więc jest to dobry sposób, aby poznać historię z jedzenia lub nazywać warzywa w zupełnie inny sposób niż przedtem. Daj dziecku swobodę wyrażania emocji nawet podczas jedzenia.
Po drugie - upewnij się, że zmienisz kolory!

Niemniej jednak kolor jest ważny dla zabawy. To nie chodzi tylko o wzorzyste talerza lub kubek z ulubioną postacią, ale również kolorowe warzywa, które zachęcą do jedzenia. Jednoelementowa potrawa w oczach dziecka nie będzie wyglądać zbyt apetycznie, może wiązać się z monotonią, a to w kuchni powinno się unikać. Pamiętaj, że czerwone i zielone mają wpływ na apetyt, więc warto dodać trochę szczypiorek, pietruszki, sałaty, papryki lub innych warzyw w tych odcieniach.
Po trzecie, traktuj niepożądane warzywa jako skarb, ukryj je!

Czy Twoje dziecko uparcie twierdzi, że nienawiści do szpinaku? On też nie lubi cebuli, papryki i pomidora, ale pizza sięga, aż jego dusze drżą? Staraj się przechytrzyć i dodać niewielką ilość warzyw, takich jak pizzę domowej roboty. Co jeszcze możesz zrobić? Wytrzeć cukinię lub por, a następnie dodać do swojej ulubionej kotletki. Z marchewką lub dynią można piec smacznych i zdrowych ciasteczek. Szpinak rozdrobniony z dodatkiem kremu lub naturalnego jogurtu i czosnku będzie doskonałym uzupełnieniem makaronów lub naleśników, a mieszany kalafior z mlekiem, serem i przyprawami wyłoni się z delikatnego zanurzenia, do którego można wsypać dowolne naczynie. Nie zapomnij o sokach, jak również. W nich można przemycić wiele cennych składników odżywczych z warzyw, a najlepsze dziecko nie zawsze będzie smakować. Innym sposobem jest dodanie potraw do potraw, które zabiją smak niepożądanych warzyw. Może to być na przykład masło rozpuszczone, ciasto jajeczne i okruchy chleba, a także plaster keczupu lub majonezu.

Używając powyższych metod, pamiętaj, jedno - dziecko często naśladuje zachowanie rodzica. Zużywaj dużo owoców i warzyw, zamiast przekąsek o wysokiej zawartości kalorii. Jeśli dziecko stwierdzi, że warzywa są na stole nie tylko od sezonu wakacyjnego, z pewnością przyniesie lepsze nawyki żywieniowe w przyszłości, aw przyszłości nie często dotrze do niezdrowej żywności.