Roczne menu dziecka odgrywa ważną rolę w jego normalnym rozwoju i rozwoju. Powinien zawierać wszystkie niezbędne składniki odżywcze (białko, tłuszcze, węglowodany) i witaminy i minerały w odpowiedniej ilości. W przeciwnym razie będą zaburzenia rozwoju dziecka, które w przyszłości będą miały niekorzystny wpływ na jego zdrowie.


Menu rocznych produktów dla niemowląt

System trawienny dziecka jest przystosowany do trawienia pokarmu jak dorosły. Dlatego jednoroczne dziecko może spożywać większość dostępnych produktów. Ważne jest, aby dieta dziecka miała regularne posiłki, aby dziecko nie miało ochoty spożywać niezdrowych, pustych kalorii. Roczne menu dziecka powinno zawierać pełnowartościowe białko, ponieważ zapewnia prawidłowy wzrost dziecka, ponieważ ma kluczowe znaczenie dla rozwoju komórek i tkanek. Źródłem białka wysokiej jakości są: mleko i jego produkty, mięso (indyk, króliki, kurczak, cielęcina, wołowina lub wieprzowina). Dobrej jakości białko występuje także w roślinkach strączkowych (soczewica, biała fasola, soja, groch). Ich obecność w naczyniu może zastąpić mięso w rocznym menu dziecka.

 

Roczne menu dziecka musi zawierać tłuszcze. Tłuszcze spożywcze dostarczają nie tylko kalorii, ale także budują komórki, a dokładniej błon komórkowych i osłon mielinowych komórek nerwowych. Tłuszcze powinny dostarczać około 30% dziennego zapotrzebowania na kalorie. Około 50% wszystkich tłuszczów w rocznej diecie dziecka powinno być niezbędnymi kwasami tłuszczowymi, których głównym źródłem są oleje roślinne (oliwa z oliwek, olej z nasion lnu, olej słonecznikowy), a także orzechy włoskie (orzechy laskowe) i ryby. Ze względu na dużą zawartość dioksyn i rtęci, nie wszystkie gatunki ryb mogą być podawane dzieciom. Najbezpieczniejsze są ryby oceaniczne, w tym dorsze, morszczuka i norweskie łososie.

Węglowodany dostarczają głównie energii i odżywczą komórki układu nerwowego i erytrocytów. Węglowodany powinny występować w diecie węglowodanowej (manna, jęczmień, kuskus, kasza gryczana) i pełnoziarnisty chleb i makaron pełnoziarnisty. Kasza jest również źródłem błonnika, który reguluje prawidłowe funkcjonowanie jelit i zapobiega zaparciom.
Menu rocznych niemowląt - owoców i warzyw

Dziecko powyżej 1 roku życia może jeść wszystkie warzywa i owoce, z wyjątkiem tych z alergiami. Dzienna porcja rocznego dziecka powinna zawierać 5 porcji owoców i warzyw, które można podawać w postaci soków, purées, musów, galaretek owocowych, ryżu z owocami lub naleśnikami, sałatek i sałatek. Jeśli od jakiegoś czasu przywykliśmy do jedzenia wszystkich warzyw i owoców, ten zdrowy zwyczaj będzie mu towarzyszyć przez całe życie. Warzywa i owoce są źródłem cennych witamin, minerałów i flawonoidów. Powyższe składniki są niezbędne do prawidłowego wzrostu i rozwoju dziecka, ale także wykazują działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjne i poprawiają koncentrację i zdolność uczenia się.

Poza pożywieniem ważne jest również uwłaczanie organizmu. Dziecko z wodą powinno dostać się w postaci soków, najlepiej świeżo wyciśniętego, i wody mineralnej. Możesz dać dziecku pić także zioła:

    
Mięta, która poprawia trawienie,
    
Rumianek, który ma relaksujący efekt - z zaparowaniem,
    
Fennel podczas wzdęcia.

Ponadto można zjeść herbatę owocową i nauczyć swojego dziecka jeść zieloną herbatę.

Prawdopodobnie wielu rodziców zastanawiało się, czy dać dziecku słodycze. Możesz, ale wybrać najlepszy zdrowy. Należą do nich kakao, kije muesli, czekolada z orzechami, galaretka z owocami, bitą śmietaną i lodami (źródło wapnia i białka). Jednak nie daj ich dziecku więcej niż co 2-3 dni.

Odpowiednio zrównoważona dieta rocznego dziecka determinuje optymalny początek dorosłego życia.