Przez wiele lat wegetariaństwo było postrzegane w Polsce jako niezdrowe i kosztowne kaprys, które tylko bogaci mogli sobie pozwolić. Świadoma rezygnacja z mięsa, potraktowana stereotypowo jako cenna żywność, jest wciąż dla wielu niezrozumiałych postaw.

Szczególnie podzielone są publiczne oświadczenia dotyczące wegetarianizmu dzieci.
  
Wegetarianizm najmłodszych często wywołuje wiele kontrowersji. Jednak badania wykazały, że niemowlę z dzieckiem wegetariańskim może być od pierwszych miesięcy życia, nie szkodząc jego zdrowiu i rozwojowi. Wystarczy, że podczas rozszerzania swojej diety rodzice pod nadzorem pediatry i dietetyka stopniowo wprowadzą produkty, które są pełnoprawnym substytutem białka zwierzęcego. Idealnie, jeśli jest to lakto-wegetarianizm, możliwość jedzenia jaj, mleka i nabiału. Takie podejście odżywcze może przynieść wiele korzyści nie tylko do obecnego stanu malucha, ale także do jego przyszłego życia. I wiele korzyści jest wiele.

   
Lekka dieta bogata w błonnik wspomaga trawienie, zapobiega otyłości i częściowemu lub całkowemu zrzeczeniu się białego cukru, często charak terystycznego wegetarianizmu, chroni zęby dziecka przed próchnicą, nazywaną obecnie chorobą cywilizacji. Ponadto dania wegetariańskie są bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które odgrywają istotną rolę w rozwoju ośrodkowego układu nerwowego, zwłaszcza wśród najmłodszych.

   
Bardzo często podnoszone przez przeciwników wegetarianizmu jest argumentacja na obawy przed dostarczeniem dzieci nierafinowanych naczyń, zwłaszcza pod względem dostarczania aminokwasów. Jeśli jednak masz co najmniej dwa rodzaje produktów białkowych (takich jak rośliny strączkowe, orzechy lub produkty zbożowe), okaże się, że naczynie będzie pełne.

   
Kolejnym mitem o dietach wegetariańskich jest to, że jest drogie i pracochłonne. Jednak wraz ze wzrostem popularności produktów bezmięsnych i rozwojem rynku wegetacyjnego kwestia ceny i czasu przygotowania przestała mieć znaczenie.

   
Wołowina lub wegetariańskie steki, wegetariańskie kawałki wołowiny, grysiki, a nawet stek z mięsa to tylko niektóre przykłady produktów, które dostarczają niezbędnych witamin i minerałów, pomagają wzbogacić dietę i uczynić ją bardzo atrakcyjną, co jest niezwykle ważne, zwłaszcza w przypadku Żywienie dzieci. - wyjaśnia Pawel Skrzypczak z Primavika. Są to szybkie i proste produkty w przygotowaniu - idealne dla matek mamy małych wegetarian - dodaje Skrzypczak.

   
Poprzez wprowadzanie lub kontynuowanie odżywienia niemuzułkowego u dzieci ważne jest, aby regularnie odwiedzać pediatra, który będzie kontrolował kondycję psychofizyczną dziecka. Ale dietetycy zapewnią, że: jeśli podstawą żywienia staną się całe ziarna, płatki zbożowe, makaron ryżowy, orzechy, owoce i warzywa, zwłaszcza strączki, otrzymamy odpowiednią dawkę związków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu, zarówno dorośli, jak i małe dzieci.