Wszyscy się boją, bo gdy jest w nadmiarze, "zatyka" naczynia krwionośne i zagraża naszym sercu. W naszych naczyniach krwionośnych nadal istnieje walka między "dobrym" a "złym" cholesterolem. "Dobry" cholesterol w badaniach morfologicznych jest czytany jako HDL (lipoproteiny o wysokiej gęstości). W przeciwieństwie do "złych" - takich jak LDL (lipoproteiny o małej gęstości, tj. Lipoproteina o małej gęstości, powodująca pojawianie się zmian miażdżycowych).

Badanie cholesterolu

Aby dowiedzieć się, jaki jest twój cholesterol, wykonaj ogólny test cholesterolu (jako jedyne badanie niewiele powiedzmy, prawidłowa wartość to 200 mg / dl), a co najważniejsze - "zła" frakcja cholesterolu - LDL (130-159 mg / Dl) i "dobre" - HDL (ponad 40 mg / dl u mężczyzn i 50 mg u kobiet).

Jeśli zdiagnozowano podwyższony poziom "złego" cholesterolu, oznacza to, że musisz zmienić dietę. Usunąć z tłuszczów zwierzęcych dieta, tj. Widocznych w postaci masła, smalca i tych ukrytych: tłustego mięsa, np .: golonka, jagnięcina, tłuste kiełbaski, tłuste sera: żółte i tłuste nabiał. Stosuj jako dodatek do potraw z warzyw. Jeść ryby morskie, takie jak halibut, łosoś, śledź, dorsz, makrela, sardynki i owoce morza. Kwasy tłuszczowe omega-3 zawarte w nich niższe triglicerydy i "złego cholesterolu we krwi" i zwiększają ilość tego "dobrego". Tłuszczowe tłuszcze omega-3 także znajdują się w oleju z nasion lnianych i rzepakowych, płatkach zbożowych i orzechach. Warzywa i owoce - zwłaszcza jabłka Wybierz ciemne owoce aromatyczne, są doskonałym źródłem antyoksydantów, które zapobiegają osadzaniu się cholesterolu w naczyniach krwionośnych Podobne działanie to witamina C i E - znajdziesz je w sałacie, kapuście, Soja, zboża, zielona herbata, kakao, czerwone wino i grejpfrut.
Warzywa obniżające poziom cholesterolu

Doskonałą warzywa pomagającą obniżyć poziom "złego cholesterolu" jest czosnek, a zwłaszcza zawierający allicynę. Jedz codziennie ząb czosnku. Wybierz najmniej przetworzone produkty zbożowe, np. Chleb z pszenicy zastępujący cały pełnoziarnisty, biały makaron zastępujący całe ziarno. Jedz zbóż z małym przetwarzaniem (duże ziarna). Produkty te są bogate w błonnik, który działa jak gąbka na cholesterol.

Przestrzegaj powyższych wskazówek i zobaczysz, że "dobry" cholesterol walczy z "złym". Będziesz zdrowszy niż życzę.