"Mamo, nie lubię brokułów". "Nie będę jeść". "Weź tę marchewkę". Prawdopodobnie słyszałeś coś takiego z ust dziecka. Nie ma prośb o pomoc lub zagrożenia. Jest jednak jeden skuteczny sposób wzbogacenia diety dziecka o warzywa - sztuczka. Naukowcy przeprowadzili badania, w których systematycznie dodawali warzywa do swojego ulubionego pokarmu dla niemowląt. Te nieprzytomne treści talerza - jedli ukryte warzywa z smakiem.

Warzywa są niezbędnymi składnikami diety, zwłaszcza w społeczeństwach, w których rośnie liczba dzieci otyłych. Warzywa pomagają zmniejszyć ilość zużywanej kalorii. Problem polega na tym, że niemowlęta nie jedzą zalecanej ilości tych produktów.
Aby "zatkać" warzywa do diety, grupa naukowców przez 3 dni dodawała do jedzenia dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Trzy potrawy zostały przetestowane - chleb z cukinii na śniadanie, makaron z sosem pomidorowym na kolację i kolację z kurczakiem na kolację. Naukowcy zmodyfikowali standardowe przepisy na te potrawy, dodając różne warzywa. Do naczyń dodano brokuły, kalafior, cukinię, pomidory i dynię. Powodowało to niższe spożycie kalorii. Okazało się, że dzieci były równie zadowolone z smaku zmodyfikowanych potraw, jak i potraw przygotowywanych według tradycyjnych receptur. W rezultacie, dwa razy dziennie spożycie warzyw wzrosło, zmniejszając spożycie kalorii o 11%.

Zdaniem niektórych osób ukrywanie warzyw w żywności nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ promuje brak akceptacji tych produktów. Ale badacze uważają, że nie ma nic złego w modyfikowaniu zasad. Przecież często zmieniamy składniki niektórych potraw. Oprócz wzbogacania warzyw w warzywa, dzieci powinny być serwowane jako warzywa jako przekąski i przekąski. Ważne jest, aby nieustannie namawiać dzieci od wartości odżywczej warzyw. Pewnego dnia dowiedzą się, że ich rodzice mają rację.
Wskazówki dotyczące karmienia dziecka

Ważne jest, aby dziecko miało śniadanie przed pójściem do szkoły lub przedszkola. Ponadto, planując dietę, spróbuj zwrócić uwagę na potrzeby żywieniowe dziecka. Aby zrównoważyć dietę, należy dowiedzieć się, co dziecko spożywa w szkole i codziennie uzupełnia dietę dziecka. Upewnij się też, że posiłki są smaczne, zróżnicowane i odpowiednio podane. Musisz zrobić wszystko, aby zachęcić swojego malucha do jedzenia. Zastanów się również, czy Twoje posiłki dostarczają dziecku niezbędnych białek, tłuszczów, węglowodanów i witamin i minerałów. Ważne jest również, że istnieją odpowiednie odstępy między posiłkami. Dziecko powinno jeść nie wcześniej niż po 2 godzinach i nie później niż 4 godziny po wcześniejszym posiłku. Pamiętaj: nie dawaj dziecku słodkiego zęba w odstępach między posiłkami. Nie chcesz być bezinteresowny w żywności, którą przygotowałeś.

Najważniejszą kwestią jest odżywianie dzieci, zwłaszcza najmniejszych. Stosunek małych dzieci do poszczególnych produktów żywnościowych jest przenoszony na całe życie. Warto zaoferować dziecku dietę bogatą w różne składniki odżywcze. Tylko zrównoważona dieta może mieć pozytywny wpływ na zdrowie niemowlęcia, a tym samym na jego zdrowy rozwój.