Wielu rodziców każdego dnia walczy z problemem braku apetytu lub awersji do wielu zdrowych i cennych produktów swoich dzieci. Zgodnie z radą bliskich i pediatrów staramy się nie zmuszać dzieci do jedzenia. Więc jak nasze dzieci mogą smakować i jeść owoce i warzywa?

Podczas przeglądu prasy rodzicielskiej lub licznych forów internetowych poświęconych opiece nad dziećmi możemy napotkać wiele pytań dotyczących jedzenia dzieci i zachęcania młodych do jedzenia warzyw i owoców. Zważywszy, że dzięki sprytnemu urządzeniu i łączeniu owoców z dodatkiem lodów, dzieci bardziej chętniej wybierają banany, jabłka lub winogrona, w przypadku warzyw problem staje się poważniejszy. Jakie są sprawdzone sposoby przemytu w warzywach tak potrzebnych w procesie rozwijania naszego sumienia cennych witamin i minerałów?

            
Dzieci od najmłodszych lat uczą się oglądać swoich bliskich: rodziców, dziadków lub rówieśników. Dlatego na każdym kroku jest tak ważne, aby dawać dobry przykład. Jeśli pokażemy naszym maluchom, że nasze warzywa smakują dobrze, a my często się do tego nie dotrzemy, możemy być pewni, że dzieci będą zachowywać się w podobny sposób. Jeśli nie pokażemy sobie, jak ważne są warzywa i owoce w naszej codziennej diecie, argumenty dotyczące jedzenia zdrowej żywności będą niewiarygodne. Dlatego spróbujmy zamiast filiżanki kawy, wypić szklankę soku pomarańczowego rano i zjeść dużą porcję sałatek do obiadu.

            
Oprócz przykładu rodziców opinia rówieśników jest bardzo ważna dla dziecka. Więc jeśli w przedszkolu lub kolegach szkół utrzymują się na witaminach, trudno będzie naszym dzieckiem zjeść marchewkę lub sałatę. Dobrym sposobem na przekonanie dzieci do jedzenia warzyw jest organizowanie małej imprezy, gdzie przygotowywają warzywa i zdobią specjały. Możemy uprzejmie nakłonić nas do ukrycia się jako ulubionego warzywa lub owoce. Ważne jest również, aby dać dziecku alternatywę i pokazać jak najwięcej smaku i faktury produktu, tak aby każde dziecko mogło znaleźć ulubioną przekąskę i zobaczyć, co nigdy wcześniej nie wiadomo.

             
Motywowanie dzieci działa również na wszelkiego rodzaju nagrody, pochwały i słowa uznania. Więc możemy przygotować kolorową planszę w domu, a każda partia wybranych produktów zostanie nagrodzona kolorową naklejką lub magnesem. Możemy również umówić się na spotkanie z dzieckiem, który po wygraniu pewnej liczby nagród pójdziemy do kina lub zoo - takie zajęcia sprawią, że dzieci spróbują różnych rodzajów warzyw, które pozwolą im wybrać swój ulubiony smak.

            
Przy wprowadzaniu zdrowych suplementów żywieniowych przychodzimy również do firm spożywczych, które oferują warzywa i owoce w formie przyjaznej dla dzieci: surowe, musem lub suszone plasterki owoców i warzyw, takie jak chrupiące naturalne, chrupiące przekąski dla dzieci pod nazwą Chrupsy, dostępne W większości sklepów, a teraz także w wybranych aptekach. Dzięki tym nowinkom możemy pakować te produkty do plecaka dziecka lub zabrać ze sobą na letnią wycieczkę.

            
Pamiętaj, że witaminy i minerały zawarte w warzywach i owocach są niezwykle ważne w diecie każdego człowieka, zwłaszcza w procesie dojrzewania i dojrzewania. Jeśli nasz malutki kategorycznie odmawia ich spożywania, spróbujmy wszystkie powyższe wskazówki, a przede wszystkim przyzwyczaimy się do cierpliwości - dzieci nie od razu odkrywają nowych produktów, ale kiedy to zrobimy, będziemy dostarczać im cennych składników oni potrzebują.