Za oknem są ciepłe promienie słońca, wszechogarniająca radość, więcej wolnego czasu na aktywność fizyczną i co jest ważne dla twojej postaci - mnóstwo świeżych i niskich kalorii nowości na półkach sklepowych. Warzywa i owoce do odchudzania

Po szklarni i importowanych owoców i warzyw z zagranicy, nasze ciało wymaga witamin i minerałów pochodzących z naturalnych roślin. Jeśli zobaczymy potworne, nienaturalne warzywa, zawsze warto rozważyć przed umieszczeniem go w wózku sklepowym. Możesz podejrzewać, że pomimo apetycznego wyglądu nie jest w ogóle zdrowy. Jest możliwe, że producent, w celu zwiększenia plonów, stosował więcej nawozów lub stymulantów wzrostu. Warzywa powinny być nasycone, twarde, świeże, zwiędłe liście i matowe. Warzywa nie powinny być zamknięte bez świeżego powietrza.

Rośliny strączkowe szkodliwe substancje, takie jak pestycydy lub metale ciężkie, gromadzą się w skórze, warzywa liściaste - w nozdrzach i nerwach. Dlatego nie zapomnij wyciąć makaronu w przypadku kapusty lub obrać zewnętrzne liście sałaty i zetrzeć marchewki ze skóry.

Sałata zawsze powinna być rozdarta palcami, nie obcinać nożem, ponieważ zwiększa utratę witaminy C. Ponadto sałata wchodzi w reakcje szkodliwe z metalem.

Przygotowane sałatki i sałatki powinny być spożywane w możliwie najkrótszym czasie - zmniejsza to utratę witamin. Gotowe potrawy muszą być przechowywane w temperaturze 4-8 ° C, nie dłużej niż 2 do 6 godzin. Dobrze jest dodać trochę oleju (źródło jednonienasyconych kwasów tłuszczowych) lub oleju roślinnego do sałatek. Należy jednak pamiętać, że oleje są bardzo kaloryczne, a mała ilość (około 1 łyżeczka, 5 g / porcja) jest niezbędna do wchłaniania rozpuszczalnych w tłuszczach witamin (np. A, E).

Jeśli masz problem z nadmierną wagą, musisz wyłączyć dodatki kaloryczne: orzechy, awokado, majonez lub sosy na bazie oleju. Jeśli nie masz czasu na przygotowanie własnej sałatki lub sałatki, zawsze sprawdzaj etykiety produktów, które zamierzasz umieścić w koszyku. Majonez jest bardzo popularnym dodatkiem w tzw. Sprzedam sałatki.

Warzywa o wysokiej zdolności gromadzenia złego zdrowia w azocie: sałata, szpinak, rzodkiewka, buraki i marchewki.

Warzywa i owoce (najlepiej surowe) mogą być wielkim zgryzem między posiłkami. Jabłko lub marynowana marchewka może być łatwo pakowana do pracy. Są niskokaloryczne, poręczne, dzięki czemu można łatwo walczyć z głodem.

Wartość kaloryczna wybranych warzyw w 100 g:

    
Poniżej 20 kcal w 100g: ogórek, pomidor, sałata, rzodkiewka, szpinak,
    
O kalorycznej wartości 20-50 kcal: brokuły, cykoria, kalafior, kapusta, marchew, papryka,
    
Dostarczyć ponad 50 kcal: zielony groszek, ziemniaki.

Wartość kalorii wybranych owoców w 100 g:

    
Poniżej 30 kalorii: truskawki,
    
O kalorii między 30-50 kcal: arbuz, brzoskwinia, grejpfruta, jabłko, melon, pomarańcza,
    
O kalorycznej wartości około 50-90 kcal: gruszka, winogrona,
    
Zapewnia około 100 kalorii: banan.

Odchudzanie

Latem, gdy temperatura zbliża się do 30 ° C, często chodzimy po coś do picia, nie zawsze biorąc pod uwagę konsekwencje naszego wyboru. Wybrane przez nasze kolorowe napoje gazowane nie zawierają nic poza dodatkowym cukrem. Jeśli nie możemy zrezygnować z napojów z coli, lepiej jest wybrać wersje 0 kcal na bazie słodzików (osoby z fenyloketonurią powinny przyjmować aspartam). Soki z półki sklepowej często zawierają też dodatkowy cukier, który jest źródłem pustych kilogramów. Więc poświęć chwilę, aby wycisnąć sok z świeżych owoców. Dobrym pomysłem mogą być również soki z grupy witamin (połowa ilości kcal niż soki owocowe i woda z warzywami, np. Woda z ogórka). Najlepiej kupić niegazowaną, średnią wodę mineralną. Jeśli latem zależy nam na sylwetce, Intensywne treningi - wymienić średnio mineralizowaną wodę Wysoko zdemineralizowana woda, szczególnie wysoka w magnezu, chroni nasze ciało przed bolesnymi skurczami mięśni. Wysoka mineralizacja wody jest również użyteczna podczas upału, gdy tracimy razem ważne minerały, ale osoby z nadciśnieniem tętniczym (sodu zwiększają ciśnienie krwi) Choroba nerek Wysokie stężenia minerałów w wodzie nie powinny być podawane młodym dzieciom, ponieważ nerki dopiero się przyzwyczaiją Ich funkcji. Płytki najlepiej robić małymi łykami około 1,5 litra dziennie. Pić w temperaturze 15 stopni Celsjusza.

Słodkie cukierki o niskiej zawartości kalorii

Wakacje to czas "słodkich zagrożeń" dla kształtujących się sylwetek. W sklepie, w cukierni lub kawiarni czekają na ciebie pokusy, więc dobrze jest wiedzieć, co wybrać, aby zaspokoić pragnienie "małego", a nie dostarczyć organizmowi kilogramów o wiele więcej. Jeśli nie możesz zrezygnować z lodów, wybierz najlepsze, śmietankę lub wanilię, bez dodatku orzechów, kropi, owoców kandyzowanych lub dodatków. To tylko źródło niepotrzebnych kilokalorii. Lody nie są bardzo kaloryczne, ale są źródłem białka. Najlepiej wybrać wytłaczane lody - unikając nadmiernego spożycia.

Dobrym pomysłem na lato mogą być sorbety owocowe - lody z mrożonych soków owocowych ("zaoszczędzić" kilogramów kalorii, sok może być rozcieńczony wodą mineralną). Najcenniejsze są takie sorbety, które pochodzą z zamarzania ręcznie wyciętych soków owocowych. Nie będą też źródłem dodanego cukru, jak to ma miejsce w przypadku większości soków zakupionych w sklepach.

Zamiast prostych zup warzywnych, można korzystać z obfitości owoców i gotować zupę z oliwek - na pewno ta innowacja będzie zadowolić najmłodszych. Wystarczy gotować owoce, dodać makaron i gotowy. Oszczędność czasu i różnorodności na stole w kuchni. Innym pomysłem może być mus owocowy. Po prostu wymiesz swoje ulubione owoce! Mus to świetna propozycja na drugie śniadanie lub popołudniową herbatę.

Koktajle mleczne są również łatwe do przygotowania. Zimne mleko, maślanka lub kefir, owoce sezonowe i pyszne koktajle. Kostki lodu można dodawać do całości. Jeśli chcesz zostać dłużej, możesz dodać łyżeczka otręba pszennego do koktajlu. Będą dodatkowym źródłem błonnika. Kiedy chcemy stracić kilka kilogramów, podstawą napoju powinno być odtłuszczone napoje mleczne.