Warzywa są jedną z najzdrowszych grup żywności, odpowiednią zarówno dla osób odchudzających, jak i chorych na cukrzycę, a mimo to warzywa nie są docenione w diecie przeciętnego Polaka. Kuchnia polska jest często niedostatecznie wykorzystywana z surowych warzyw i jest najzdrowszą formą warzyw.

Myślę, że każda mama zdaje sobie sprawę z wagi owoców i warzyw w diecie dziecka. Jedząc słodkie banany lub soczyste jabłko nie musi być przekonywujące, starając się uderzyć na tablicę z warzywami nie zawsze się powiedzie. Możesz zapytać i przekonywać ("Proszę zjeść tę marchewkę"), obiecując dziecku nagrodę ("Jak jesz buraczka, dostaniesz słodkę"), a nawet grozi ("Jeśli nie jedz szpinakiem, nie pójdziesz Obecnie "). Czy naprawdę staramy się zmusić dziecko do jedzenia czegoś, czego można uniknąć w przyszłości?

Racjonalny sposób karmienia powinien charakteryzować się wysoką zawartością warzyw w diecie. Ze względu na obfitość składników świadczących zdrowie, warto poświęcić chwilę na rozważenie warzyw z kapusty. Ta rodzina warzyw obejmuje, przede wszystkim, kapustę, chińską, chińską, białą i czerwoną, brokuły, kapusty brukselskiej, kalafior i kalarepę. Ich wspólną cechą jest niska wartość opałowa wynikająca z niskiej zawartości tłuszczu i węglowodanów. Najbardziej bogate w minerały i witaminy wydaje się być niedoceniane i tak rzadkie w naszych kuchniach. 100 g tego produktu zawiera między innymi 530 mg potasu (11% dziennego zapotrzebowania na osobę dorosłą), 150 mg wapnia (15%), 1,7 mg żelaza (15%), 892 μg witaminy A (100% 120 mg witaminy C (ponad 100%).

Jeśli marzysz o zdrowym ciele, wolnym od toksyn, zacznij od zmiany diety. Ponieważ prawidłowe odżywianie jest kluczem do sukcesu. Lekarz medycyny wewnętrznej Agnieszka Lemańczyk z Centrum Odmłodzenia i Odchudzania Czapielski Młyn doradza, co robić, aby być zdrowym i pełnym energii każdego dnia.

Dieta dla dzieci powinna być bogata w warzywa, ponieważ są wyjątkowo bogatym źródłem witamin, minerałów, węglowodanów i błonnika. Niektórzy rodzice wegetariańscy zaczynają rozwijać swoje diety i dopiero wtedy, gdy dają dzieciom owoce. W ten sposób unikają ryzyka, że dziecko będzie jeść tylko co słodkie. Utrzymanie zdrowej diety dziecka od początku ma duże znaczenie w okresie wzrostu i intensywnego rozwoju. Najbardziej zdrową dietą dla dziecka, szczególnie korzystne dla jego zdrowia, jest oparta na warzywach.