Agencja ds. Rynku Rolnego powiedziała, że dzieci uczestniczące w programie Owoce i warzywa w szkole jedzą o 18% więcej owoców, ale jest to mniej niż eksperci. Znajomość rodziców o zdrowym odżywianiu jest niewielka.

Moje dziecko nie chce jeść warzyw. Czy owoce, które je (jabłka, maliny, brzoskwinie, mandarynki, banany) dostarczają wystarczającej ilości witamin? Czy powinienem zmusić dziecko do jedzenia warzyw?

Jaki jest wpływ wagi poszczególnych owoców i warzyw? Czy połączenie zawartości błonnika pokarmowego i ładunku glikemicznego wpływają na różnice w odchudzaniu?

Czy warzywa i owoce wystarczają do właściwego funkcjonowania organizmu? Chciałbym przejść skuteczną i szybką dietę. Mianowicie jadę tylko owoce i warzywa, sałatki warzywne, itp. Czyż to nie dieta jest zbyt głodna?

Ogólnie uważa się, że wszystkie warzywa i owoce odgrywają bardzo ważną rolę w żywieniu człowieka. Są bardzo dobrym źródłem witamin i minerałów oraz błonnika lub włókna. Warzywa i owoce działają niezwykle alkalicznie i są praktycznie głównym źródłem potasu, który jest niezbędny dla funkcji serca.